ایزو 9001


پکیج استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ ، ایزو ۱۰۰۰۴ ، ایزو ۱۰۰۰۲

هدف از تدوین استاندارد در حوزه مدیریت کیفیت و مشتری مداری، به وجود آوردن الگویی بین المللی برای پیاده سازی و استقرار سیستمهای مدیریت و تضمین کیفیت بوده و سیستمهای مدیریت کیفیت به منظور ثبات سطح کیفیت تعریف شده و بهبود کیفیت از طریق اصلاح فرآیندها ، در سازمان پیاده سازی میشوند. اطلاعات بدست آمده از پایش و اندازه گیری رضایتمندی مشتری نیز می تواند به شناسایی فرصت های بهبود به منظور بهبود راهبردها، محصولات، فرآیندهای سازمان و ویژگی هایی که از نظر مشتری دارای ارزش هستند،کمک نمایند. چنین بهبودهایی می تواند اعتماد مشتری را تقویت کرده و در کسب و کار و سایر منافع سازمان تاثیر گذار باشد.
از این رو استانداردهای ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۰۰۰۲ و ایزو ۱۰۰۰۴ می توانند به عنوان استانداردهایی مکمل در حوزه افزایش کیفیت محصولات و خدمات سازمان به کار گرفته شوند و موجبات رشد و بالندگی سازمان ها را فراهم کند.