ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

گروه استاندارد زهابی با بیست سال سابقه ثبت شرکت تجهیزات پزشکی آماده همکاری با افراد برای تولید ایده و پیاده سازی آن می باشد.

برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی اولین اقدام شبیه تمام شرکت ها انجام مراحل ابتدای ثبت می باشد.

در لیست زیر به مراحل ابتدایی ثبت شرکت خواه تجهیزات پزشکی باشد یا یک شرکت دیگر

۱- انتخاب کردن یک شریک برای خودتان

حداقل شرکا برای ثبت شرکت‌ با مسئولیت محدود ۲ نفر و برای شرکت‌ سهامی خاص و عام ۳ نفر است. با توجه به اینکه مسئولیت و حق رأی سهامداران با توجه به سرمایه‌ی اولیه‌شان تعیین می‌شود در نتیجه بهتر است کسی انتخاب شود که قابل اعتماد است.

۲- ثبت نام سامانه ثبت شرکتها

به سایت اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری بروید و در قسمت «اطلاعات متقاضی» مشخصات خودتان را وارد کنید.

۳- انتخاب نام برای شرکت

درقسمت «نام‌های درخواستی» بدون ذکر کلمه‌ی «شرکت» در ابتدای آن‌ نامی برگزینید.مجاز هستید ۵ نام شرکت را به ترتیب اولویت مورد نظر خود در فرم وارد کنید تا نهایتا یکی از آن‌ها انتخاب شود.می‌توانید فرم مربوط به توضیحات انتخاب نام را از همین قسمت دانلود و مطالعه کنید. در پایان شماره پیگیری به شما داده می‌شود که بعدا می‌توانید از طریق این شماره وضعیت ثبت شرکت خود را در سامانه پیگیری کنید.

۴- مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت شرکت

موضوع اصلی فعالیت شرکت و مدت آن را با انتخاب گزینه‌ی محدود و نامحدود انتخاب کنید. بعضی از فعالیت‌ها به اخذ مجوز نیاز دارند که لیست این فعالیت‌ها را می توانید دانلود و مطالعه کنید.اگر فعالیت موردنظرتان در سامانه مورد نظر قرار نداشت در قسمت شرح فعالیت آن را شرح دهید.

۵- اضافه کردن آدرس شرکت

کد پستی را طبق اطلاعات اداره پست دریافت کنید و وارد کنید همچنین می‌توانید آدرس محل سکونت خود یا یکی از شرکا را وارد کنید و تمام مدارک از طرف سازمان ثبت شرکت‌ها به این آدرس برایتان ارسال میشود.

۶- تعیین سرمایه‌ی اولیه

شرکت‌های مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه‌ی مورد نظر خود و شرکت‌های سهامی باید تعداد سهم و ارزش اسمی آن را در این مرحله وارد کنند همچنین حداقل سرمایه برای تأسیس یک شرکت با مسئولیت محدود مبلغ ۱۰۰ هزار تومان است.

۷- اضافه کردن نام شرکا

اگر تعداد شرکا بیشتر از ۱۵۰ نفر باشد، لیستی را که در این قسمت از سایت گذاشته شده است، همراه مدارک مورد نیاز به واحد ثبتی مربوطه پست کنید. نام حداقل یکی از شرکا را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.

۸- شرح وظایف اشخاص

فراموش نکنید تاریخ شروع فعالیت های آن ها را وارد کنید.

۹- مشخص کردن سهام اشخاص

با انتخاب نام هر یک از شرکا میزان سهام یا سرمایه‌شان را مشخص کنید.

۱۰- نمایندگی ها

اطلاعات نماینده‌ی شرکت و اختیارات آن در این قسمت وارد کنید.

۱۱- شعبه های شرکت

برای انتخاب نام شعبه نباید از نام شرکت اصلی و کلمه‌ی «شعبه» استفاده شود. اگر در حال حاضر قصد ثبت شعبه ندارید، می‌توانید این مرحله را نادیده بگیرید.

۱۲- انتخاب روزنامه‌ی سالی/مالی

روز و ماه سال مالی خود را در این قسمت وارد کنید بعد روزنامه‌ی مؤسسه یا شرکت خود را از لیست اسامی موجود برگزینید.

۱۳- متن صورت‌جلسه

طبق توضیحات سامانه صورت‌جلسه مؤسسین، هیئت مدیره یا رکن اداره‌کننده‌ی متناظر با نوع شخصیت حقوقی انتخابی را وارد کنید.

۱۴- اظهارنامه /تقاضانامه

متن اظهارنامه یا تقاضانامه‌ی خود را وارد کنید.

۱۵- اساسنامه

با زدن «دریافت متن اساسنامه» بر اساس اطلاعات واردشده در قسمت‌های قبلی فرمی برای شما ارسال می شود.

۱۶- شرکت‌نامه

با کلیک روی «دریافت متن شرکت‌نامه» متن آن برای ویرایش ظاهر می شود.

۱۷- ثبت خلاصه اظهارنامه/تقاضانامه

اگر اطلاعات و مدارکتان کامل باشد و قابلیت صدور باشد، آگهی آن ایجاد می شود.

۱۸- تکمیل مدارک

مدارک ثبت شرکت عبارتند از:

  • دو نسخه شرکت‌نامه تکمیل‌شده
  • دو نسخه تقاضانامه تکمیل‌شده
  • دو نسخه اساسنامه تکمیل‌شده
  • اصل مجوز فعالیت از مراجع ذی‌ربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد
  • تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکا و مدیران و هیئت نظارت، در صورت داشتن هیئت نظارت (در مواردی که تعداد شرکا بیش از ۱۲ نفر باشند.)
  • اصل گواهی عدم سوءپیشینه جهت اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل
  • دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین
  • اصل وکالت‌نامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد
  • ارائه اقرارنامه مدیران و بازرسان

چنانچه این مدارک را تکمیل کرده‌اید، تیک تأیید مدارک مورد نیاز را زده و پذیرش نهایی را بزنید.

۲۰- ارسال مدارک

شما می‌توانید وضعیت پرونده‌ی خود را از طریق کد رهگیری که در ثبت‌نام اینترنتی داده شده است پیگیری کنید.

نتیجه ارسال مدارک :

۱- رد شدن پرونده

اگر مدارک شما دارای ایراداتی باشد که قابل برطرف کردن نباشند، شرکت شما قابلیت ثبت شدن ندارد و در این دسته قرار خواهد گرفت. در چنین شرایطی شما باید دوباره مراحل بالا را تکرار و اقدام به اخذ کد رهگیری جدید کنید.

۲- ناقص بودن پرونده

اگر نقص‌ها قابل برطرف شدن باشند. شما باید طبق ابلاغیه‌ای که برایتان ارسال می‌شود نسبت به رفع نقص مدارک خود اقدام کنید.

۳- صدور آگهی

اداره‌ی ثبت شرکت‌ها با درخواست شما موافقت کرده است و شما باید برای صدور آگهی اقدام کنید. البته پیش از آن باید به‌صورت حضوری به اداره‌ی ثبت شرکت مراجعه و پس از امضای دفاتر مدارک خود را دریافت کنید و به سایت روزنامه رسمی شرکت مراجعه کنید و پس از پرداخت هزینه‌های لازم، آگهی تأسیس خود را در روزنامه رسمی کل کشور درج کنید. بعد از چاپ روزنامه رسمی باید دفاتر پلمپ تجاری یعنی دفتر کل و روزنامه‌ی شرکت را دریافت کنید. تا چند ماه بعد از تاریخ ثبت شرکت نیز فرصت دارید تا نسبت به تشکیل پرونده‌ی مالیاتی اقدام و کد اقتصادی اخذ کنید.