برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

مراحل ثبت شرکت

مقدمه

در صفحه ثبت شرکت توضیح ساده ای در مورد مراحل ثبت شرکت داده ایم تا شما را در جریان کلیت کار ثبت قرار دهیم. اما در این نوشته سعیمان را بر این قرار داده ایم که مراحل ثبت شرکت را با جزئیات بیشتر برایتان توضیح داده تا به شما کمک کنیم به راحتی شرکت خود را ثبت کنید و بعد در مورد هزینه های صحبت کوتاهی خواهیم کرد.

  1. برای ثبت هر کدام از انواع شرکت و یا شرکت های موضوعی، بسته به قوانین حقوقی منحصری که دارند باید مراحل مختلفی را طی کنید. ولی مطالب نوشته شده در زیر تقریبا در تمام مراحل شرکت های مختلف وجود دارد و فقط مواردی به آن اضافه می شود. به عبارت دیگر شما با خواندن نوشته زیر بیشتر اطلاعاتی را که در مورد مراحل ثبت هر شرکت لازم دارید، به دست خواهید آورد.
  2. نکته دوم این است که مراحل ثبت شرکت پر است از ریزه کاری ها و جزئیاتی که نوشتن آن عملا شدنی نیست و بیشتر آن به وسیله تجربه سال ها حضور در کار ثبت به دست آمده است. به طور مثال در ثبت شرکت اینترنتی مواردی که در سایت نوشته و شما باید پر کنید لزوما با آن چیزی که شما فکر می کنید یکسان نیست و تنها با چند بار صحبح و خطا رفتن که البته وقت زیادی از شما می گیرد شاید بتوانید شرکت خود را به ثبت برسانید. از همین رو به شما توصیه می کنیم قبل از ثبت شرکت حتما با مشاوران ما تماس گرفته و با مشورت آن ها کار ثبت شرکت را آغاز کنید.

مراحل ثبت شرکت ها

  1. ابتدا باید مدارک مورد نیاز یعنی شناسنامه،کارت ملی و گواهی سوء پیشینه را آماده کنید.
  2. سپس به سایت اداره کل ثبت شرکت ها رفته و در سامانه ی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت نام و فرم های آن را پرمی کنید.
  3. در ادامه باید نام شرکت را در فرم نام و شخص حقوقی، به ترتیب اولویت وارد کنید. دلیل انتخاب ۵ نام این است که شاید اسم شما اول شما قابلیت ثبت شدن نداشته باشد و انتخاب پنج نام می تواند کار شما را راحت تر کند. بعد از اسم باید مدت و موضوع فعالیت، نشانی و سرمایه شرکت را وارد کنید.
  4. گام بعدی مشخص کردن سمت و نام شرکا و سهام هر یک از آنهاست. همچنین اگر شرکت شعبه ای دارد باید مشخصات آن را هم مشخص کنید.
  5. در آخر پس از تایید اطلاعات باید اساسنامه و شرکت نامه را در سایت بارگذاری کنید. اساسنامه و شرکت نامه پیش فرض هایی دارند که باید آنها را پر کنید و سپس تصویر برابر اصل شده آنها را در سایت بارگذاری نمایید.
  6. بعد از انجام این مراحل باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکت ها از شما مدارکتان را بخواهد. بعد از تایید مدارک شماره ثبتی به شما داده می شود و باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید. در این آگهی باید اطلاعاتی در مورد نام شرکت و نوع فعالیت و مدت و … آن را ذکر کنید.

زمان و هزینه ثبت شرکت

زمان و هزینه ثبت شرکت دو سوالی که برای شما پیش آمده و اهمیت زیادی برای شما دارد. اما متاسفانه به خاطر تفاوت های زیاد و تاثیر گذاری که در ثبت شرکت وجود دارد، نه می توان زمان دقیقی برای ثبت تعیین و نه می توان قیمت تقریبی آن را بیان نمود. در حالبت کلی ثبت شرکت حدود ۲۰ روز زمان می برد. در ابتدا نیازی به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها نیست و باید از طریق سایت اقدام کرد اما مدارک باید به این آدرس ارسال شوند و درنهایت برای درج آگهی باید به دفتر روزنامه رسمی مراجعه کرد.